011 33 47 860
063 111 97 57

Servis auto klima

Servisiranje auto klime

Sada je vreme da obratite pažnju kakovam radi klima-uređaj u automobilu. Neprijatni mirisi, slabije hlađenje, neobični zvukovi…To su simptomi koje ne treba da zanemarite, a evo kako da ih rešite.

Dolaze vreli dani, a samim tim i česta, da ne kažemo stalna, upotreba klima-uređaja u vozilima. Poslednje što želite jeste da se tokom letnjih meseci prekomerno znojite u kabini i budete nervozni za volanom. Zato je sada vreme da proverite i po potrebi reagujete ukoliko vam auto klima ne radi valjano.
Pod proverom podrazumevamo da ustanovite da li auto klima radi slabije, da li se iz nje šire neprijatni mirisi, da li umesto hladnog iz nje izlazi topao vazduh, kao i da li se iz klime oseća freon ili se čuju čudni zvukovi dok radi. Sve ovo su klasični simptomi da sa klima-uređajem nešto nije u redu i da će naredno vrelo leto zaista biti takvo , ukoliko brzo ne reagujete. Servis treba da se radi na dve do tri godine .Znate i sami kada ste poslednji put radili servis klime (da li ste ga ikada radili), pa ako je od tada prošlo više od dve, tri godine onda je sada pravi trenutak za posetu servisu. Tamo će naši profesionalci uz pomoć posebnog uređaja obaviti niz potrebnih stvari kako bi klima nekoliko godina radila besprekorno. Tu, pre svega mislimo na proveru i po potrebi dopunu rashladnog gasa (freona) u sistemu, proveru dihtovanja, dezinfekciju i tome slič
Naravno, ne treba da zaboraviti da komplet servis klime koji se obavlja na svake dve, tri godine nije jeftin. Cene servisa se kreće od 2-5.000 dinara, dok samo profesionalna dezinfekcija sistema košta 1500-3500 dinara. Sama dezinfekcija klima-uređaja traje oko 30 minuta , a za ovu potrebu koristi se posebna mašina. Takođe, u servisima osim dezinfekcije ili kompletnog servisa klime, možete i samo proveriti i po potrebi dopuniti rashladni gas (freon). To košta 1.500 dinara.

Prva pomoć

Ipak, ako je reč o nekim od gore navedenih problema, pojedine od njih možete rešiti i sami bez odlaska kod majstora. Tu pre svega mislimo na širenje neprijatnih mirisa iz klime. Upamtite da su to što smrdi u stvari gljivice, bakterije i nečistoće nataložene u sistemu a koje se raspršuju po kabini i direktno napadaju vaše respiratorne organe, oči i izazivaju alergije. .

Upravo zbog velike količine ovih mikro nemani, vozači i svi putnici u vozilu vrlo lako mogu da se razbole. Prva pomoć ovde mogu biti sprejovi za čišćenje i dezinfekciju klime koji se kupuju u prodavnica auto-opreme. Zavisno od proizvođača razlikuje se način primene ovih sprejova pa je čitanje i praćenje uputstva obavezno. Neki od njih se pomoću posebne cevčice ubrizgaju direktno u ventilacioni otvor, dok je neke potrebno postaviti u kabinu, otvoriti i uključiti recirkulaciju vazduha. Cene ovih dezinfekcionih sredstava kreću se od 500 dinara pa naviše. Ukoliko ovi sprejovi ne reše problem neprijatnih mirisa, a klima usput slabije radi i duva topao vazduh, uzrok može biti i prljav filter klime, pa ga proverite i po potrebi zamenite.

Ne zaboravite!

Kada obavite servis klime, ili je samo dezinfikujete, gljivicima i nečistoćama možete zabraniti dalji pristup tako što ćete pred kraj svake vožnje (ili po parkiranju), ugasiti klima-uređaj i uključiti ventilatore na najjače i pustite ih da rade nekoliko minuta kako bi se površina isparivača (gde dolazi do kondenzovanja vlage a kapljice ostaju u saću rashladnog sistema) osušila. Ukoliko to ne obavite i ovaj deo ostane vlažan, na njemu će se brzo stvoriti buđ, odnosno gljivice i bakterije jer ste im omogućili idealne uslove (kombinaciju vlage, mraka i toplote) i opet će početi da se šire po vašoj kabini, donoseći sa sobom onaj grozni miris i opasnost od bolesti. Čuvajte zdravlje svoje i svojih saputnika.

Kako se obavlja servis klima-uređaja u servisu

Cena kompletnog servisa auto klime koji se obavlja na svake dve do tri godine iznosi 3-5.000 dinara i traje nešto manje od sat vremena. Klimu možete dezinfikovati za tridesetak minuta i to će vas koštati oko 2.000 dinara, dok možete obaviti i samo proveru sistema, odnosno freona, što je oko 1.000 dinara.

Redovan servis auto klime

Klima uređaj potrebno je periodično servisirati kako bi svi parametri bili u granicama neophodnim za normalno funkcionisanje. Predviđeni interval od strane svih proizvođača za redovni servis je 2 godine, što znači da bi ga trebalo obaviti pred početak svake druge sezone korišćenja. U našem servisu ovaj postupak obavlja se mašinski i traje svega nekih 20-tak minuta.
Redovni servis klime uključuje pražnjenje celokopne instalacije, zatim vakuumiranje kako bi se iz sistema izvukla sva vlaga nastala kao posledica zasićenja sušača ili intervencija na vozilu pri kojima je instalacija klime bila otvorena i izložena atmosferskim uslovima. Nakon vakuumiranja i testiranja na eventualna curenja u instalaciji mašina u sledećoj fazi ubacuje u sistem sintetičko PAG ulje koje se pri radu klime meša sa freonom praveći tako smešu ulje/gas neophodnu za rad sistema klime. Uz ulje u sistem se ubacuje i UV marker boja koja obeležava mesta eventualnih curenja u sistemu.
Na kraju ubacuje se i freon R-134a u tačno propisanoj meri, sistem pušta u rad uz proveravanje pritisaka u sistemu. U sklopu redovnog servisa klime obavlja se i zamena filtera kabine (polenski filter) ukoliko ovaj već nije zamenjen pri redovnim servisima vozila. U uslovima korišćenja vozila u gradskoj sredini uobičajeni interval zamene polenskog filtera je na svakih 6 meseci.

1. korak – Na uređaju za dijagnostiku proverava se u kakvom je stanju autoklima uređaj. Uređaj će prijaviti ukoliko je u radu nastala neka greška u funkcionisanju.
2. korak – Pre montiranja uređaja za održavanje klime treba proveriti gde se u motorskom prostoru nalaze priključci. U ovom koraku od velike pomoći je servisno uputstvo.
3. korak – Kada smo prema sevisnom uputstvu našli mesta za priključenje, montiramo uređaj za održavanje klima-uređaja
4. korak – Na osnovu podataka proizvođača, modela i varijanti vozila, uređaj će prepoznati količinu rashladnog gasa u sistemu.
5. korak – Odavde je sve prepušteno uređaju. On prvo isisava gas iz sistema, osvežava ga i reciklira, onda pravi vakuum u sistemu nakon čega ponovo ubrizgava gas u sistem. Sledi provera dihtovanja, posle čega je proces završen.
6. korak – Dezinfekcija. Motor se startuje, klima uređaj se postavlja u režim recirkulacije vazduha, a u unutrašnjost se postavlja specijalni uređaj koji bez pomoći raznih hemikalija (para), dezinfikuje čitav sistem .